A zöld rendszám az új rokkantkártya

Az elektromos autóknak járó zöld rendszámmal ingyen lehet parkolni nálunk. És bár drága elektromos autók nem különösebben vannak nálunk, csalók már annál inkább, hivatkozik az Elektromos autók-csoport fényképeire a G7.24.hu

A Toyoták közül például kizárólag a Prius Plug-in hybrid kaphatna ingyen parkolásra jogosító zöld rendszámot nálunk, de fotók terjednek zöld rendszámos magyar Toyota Aurisról. Vagy ami még viccesebb, különböz? Hondákról is, pedig a márkának nincs is olyan modellje, ami valaha megkaphatná kedvezményes rendszámot. Persze nem is ez a lényeg, van fénykép például egy öreg, de zöld rendszámos Honda Civicr?l is.

Mivel hamis zöld rendszámot gyártani kifejezetten nehéz, azt lehet gyanítani, hogy a pofátlan csalásokhoz egyszer?en megvettek pár állami bürokratát a tulajdonosok. ?k jó eséllyel a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál (NKH-nál) dolgoznak, mivel ott adhatják csak ki a zöld rendszámhoz szükséges 5E, 5P vagy 5N környezetvédelmi besorolásjelzéseket.

5E, 5N, 5P

A magyar szabályozás egyébként kifejezetten lágyszív? az elektromos autós besorolásokkal, egy ?rült soakt fogyasztó, alapvet?en szénhidrogénekkel üzemele? városi terepjáró is lehet akár zöld rendszámos autó nálunk. Az 5E besorolást a rendes elektromos autó kaphatja, amiben csak elektromos motor van. Az 5N az az autó, ami tud legalább 50 km-t menni tisztán elektromos üzemanyaggal, és lehet kívülr?l tölteni az akkumulátorát. Az 5P a leggyengébb, ez ugyanaz a kategória, mint az el?bbi, csak elég 25 km-t tudnia az 50 helyett. 

Kevésbé valószín?, de persze az is elképzelhet? még, hogy hiteles papíroknál valamelyik kés?bbi okmányirodai ügyintéz? nézi félre az egyszer? besorolást, és valamiért sokkal kedvez?bb rendszámot ad némely autóknak.

A lap megkérdezte az NKH-t és az illetékes minisztériumot, az NFM-et is a csalásokról, de nem válaszoltak nekik.



Forrs: http://index.hu/gazdasag/2017/10/11/a_zold_rendszam_az_uj_rokkantkartya/

Index

A Petrényi Család Honlapja

Ha tetszett, oszd meg ezt a cikket!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn