130 új üzlettel és 5000 új alkalmazottal erősít az Aldi

Átlépte a lélektaninak számító, 10 milliárd fontos (közel 3700 milliárd forint) bevételi határt az Aldi 2017-es eredménye az Egyesült Királyságban és Írországban. A német hátterű diszkontlánc nagyszabású bővítési terveket jelentett be a következő két évre, melyről az Independent is beszámol.

A bevétel növekedése mellett a cég tavalyi profitja is szárnyalt, 29 százalékos növekedéssel, 417 millió fontra ugrott.

Az áruházlánc pedig azt jelentette, hogy vásárlóinak száma is álomszerű mértékben növekedett: a korábbi 1,1 millióról 15,8 millióra, ami az Aldi brit piaci részesedését 7,6 százalékosra tolta fel.

A vállalat már korábban bejelentette, 2017-ben és 2018-ban 1 milliárd fontot fordítanak új üzletek nyitására és a meglévők fejlesztésére. Most ezt is túlszárnyaló bejelentést tettek.

A nyilvánosságra hozott tervek szerint 2019-ben és 2020-ban összesen 130 új egységet nyitnak a brit és írországi piacon.

Ezek mellé további három, regionális elosztóközpontot is felhúznak a terméklogisztika támogatására.

Az Aldi úgy számol, hogy ezekkel a beruházásokkal a következő két évben mintegy 5 000 új munkahelyet teremt.

Nagyszabású bővítést jelentett be a brit AldiForrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Giles Hurley, a diszkontlánc angliai és ír divíziójának irányítója a bejelentés kapcsán elmondta, úgy látják, az a robbanásszerű növekedés, mely a brit kiskereskedelmi piacot az elmúlt években jellemezte, lassulóban van. Szerintük konkurenseik erre a szolgáltatásaik bővítésével kívánnak válaszolni, míg az Aldinál – mondja Hurley – abban hisznek, hogy továbbra is azt kell csinálniuk amit, eddig. Vagyis olcsó árakon minőségi termékeket kínálni, fölösleges sallangok nélkül.

A brit kiskereskedelmi szektorban egyre kiélezettebb a verseny. A legnagyobbnak (25 százalék körüli részesedéssel) továbbra is a Tesco tekinthető. A brit óriáslánc viszont nem is tagadja, aggasztja őket a Lidl és az Aldi erőteljes nyomulása, amire – ahogy az Origo megírta – saját diszkontlánc elindításával kívánnak válaszolni. Ugyanakkor az Aldi és a Lidl saját üzleteinek számát növelve próbálja megtörni a Tesco dominanciáját.

A piac másik két jelentős szereplője, az Asda és a Sainsbury's az összeolvadásban látta a túlélés zálogát – a cégeket viszont a lépés miatt, versenyfelügyeleti eljárás alá vonták.



Forrás: http://www.origo.hu/gazdasag/20181001-130-uj-uzlet-5000-uj-alkalmazott-erosit-aldi.html

Origo

A Petrényi Család Honlapja

Ha tetszett, oszd meg ezt a cikket!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn