Itt a nyár, lőttek a pihenésnek?! (x)

Nyáron is kell a napi 7-8 órányi alvás!

Nyáron is kell a napi 7-8 órányi alvás!
 

Nyáron sokan küszködnek alvászavarral. Mégsem érdemes rögtön a szintetikus altatószerek után nyúlni, ha a természet patikája is kínál számunkra hatásos segítséget!

Rövid éjszakák, kevés alvás!

Nyáron általában kevesebbet alszunk, mivel rövidebb az éjszakák. Pedig egyáltalán nem törvényszerű, hogy csak addig aludjunk, amíg sötét van. A sarkkör felé haladva például Szentivánéj környékén (június 24. avagy nyárközépéj) bizonyos helyeken egy-két órára megy csak le a nap. Sőt, egészen északon gyakorlatilag nincs is sötét, akár még éjfélkor sem! Pedig az arrafelé lakóknak, akárcsak a planéta bármely más táján élőknek, évszaktól függetlenül ugyanúgy szükségük lenne napi 7-8 óra alvásra. Ennél kevesebb éjszakai pihenés ugyanis hosszú távon már káros lehet az egészségre.

Az altató sötétség hiánya

Ezzel együtt nem ritkaság, hogy nyáron nem mindenki tudja rendesen kialudni magát. Esténként tovább van világos, emiatt később fejezzük be a napi teendőket, és később kerülünk ágyba. Reggel meg sokak szeméből már az első napsugarak kiröppentik az álmot. Ennek megvan a maga biológiai oka, hiszen az alvást segítő hormon, a melatonin csak sötétben képes termelődni az emberi szervezetben. A nyári alvászavar ezért meglehetősen gyakori probléma, mégsem szerencsés, ha azonnal szintetikus altatóhoz nyúlunk. Olykor egy régóta bevált gyógynövényeket tartalmazó gyógyszer is segíthet átlendülni a nehézségeken!


Vény nélkül kapható gyógyszer
 

Segítség a jó alváshoz – a természettől

A Sedacur forte három, nyugtató-altató hatású gyógynövény hatóanyagait tartalmazza. A valeriána és a komló az elalvást és az éjszaka nyugodt átalvását segítik elő. A citromfűlevél egyrészt nyugtató hatású, másrészt az ideges eredetű szív- és gyomorpanaszokat is enyhíti. A Sedacur forte recept nélkül kapható növényi gyógyszer, amely nem befolyásolja hátrányosan a másnapi koncentrálóképességet, sem az éberséget, így a gyógyszer szedése mellett például autót is biztonsággal lehet vezetni.

Zárjuk ki a fényt!

Még nyugodtabb lehet az éjszakánk, ha megteremtjük az alváshoz megfelelő körülményeket. Elsősorban a fény ellen tegyünk meg bizonyos „óvintézkedéseket”. A hálószobánk legyen elsötétíthető: redőnnyel, jól záró sötétítőfüggönnyel, rolóval – bármivel, ami segít kizárni a túlságosan korai órában előbukkanó nap fényét.

Hűvös legyen az éj

Nyáron a hőmérséklet is megzavarhatja a nyugodt alvást. Hőségben nehéz elszenderednünk, hiszen alváshoz a szervezet 22-23 fok körüli hőmérsékletnél nem kíván többet. Ha nincs légkondicionálónk, az is segíthet, ha engedjük mozogni a levegőt, akár ventillátor segítségével; vagy legalább tartsuk nyitva az ablakokat. Szerencsés, ha eleve a lakás leghűvösebb – és lehetőleg legsötétebb – helyiségét jelöltük ki hálószobának.

Öltözni vagy vetkőzni?

Alváshoz ne öltözzünk túl melegen, viszont teljesen pucéran sem jó ágyba bújni, legyen akármilyen rekkenő a hőség. Az izzadtságtól összetapadó testrészek keltette diszkomfortérzés miatt sokkal inkább fel fogunk riadni, mintha egy jó nedvszívó anyagból készült, könnyű hálóruhát választottunk volna alváshoz.



Forrás: http://www.blikk.hu/eletmod/egeszseg/itt-a-nyar-lottek-a-pihenesnek/ycqqlvp

Blikk

A Petrényi Család Honlapja

Ha tetszett, oszd meg ezt a cikket!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn