A Honda is rájött, mit kell tenni

A Hondának volt már egy szomorú kísérlete a hibridekkel, az IMA rövidítésű rendszer érdemei elismeréseként elég hamar megbukott, mivel normál használat mellett a jelzés értékű villanymotorral nem volt képes hozni az elvárt takarékosságot, és vezetni sem volt jó. Igaz, ezek nem SUV-k voltak, hanem normál személyautók (Civic IMA), vagy futurisztikus izék, mint az Insight I. és II.

A nemrég óta már az ötödik generációba lépett CR-V esetében a 2,2 literes dízel megjelenése óta volt takarékos és nyomatékos alternatívája a benzinmotoroknak, de ennek most vége, bár látszik a tankolónyílás mellett az Adblue-adalék betöltőjének a helye, az új CR-V-ben még sem lesz dízel. Jelenleg 1,5 literes turbós benzinmotorral árulják 173 vagy 193 lóerős teljesítménnyel, ehhez jövőre érkezik meg a Párizsi Autószalonon bemutatott hibrid változat.

 

Nem tudni, hogy mennyire a Toyota példáját követi a Honda, de valószínűleg a darabszámok miatt egyszerűen nem érné meg a sok fejlesztés, emissziós mérés, hatósági jóváhagyatás, egyszerűbb hibridet gyártani egy kétliteres szívómotor köré. Dízelt már csak a Civicben kínálnak.

A Honda csak a rendszer teljesítményét és nyomatékát árulta el (184 LE, 315 Nm), az elektromos rész teljesítménye még nem tudható, de nyilvánvalóan sokkal combosabbnak kell lennie, mint a régieké. A rendszer háromféleképpen tud működni: lehet haladni tisztán elektromos módban, hibrid üzemben, illetve nagy tempónál közvetlenül a benzinmotor hajtja a kerekeket, ezek között a vezérlőegység váltogat. Az elv leginkább a Mitsubishi Outlander PHEV-ére hasonlít, azt leszámítva, hogy a CR-V Hybrid nem tölthető hálózatról, tehát áramot maximum generátor-üzemben, meg fékenergia-visszatáplálással termel.

Hogy épp hány kereket hajt a rendszer, az a kiviteltől függ, fronthajtásos és összkerekes verzió is lesz belőle. A fronthajtásosra 5,3, az összkerekesre 5,5 literes kombinált fogyasztást ígér a Honda, de ma még nem tudjuk, hogyan viszonyul majd ehhez a valóság, hiszen most egy fajta átmeneti értékeket adnak meg, a régi NEDC és az új WLTP szerint mértek között. A Honda összkerékhajtása az autó alá bekukucskálva teljesen hagyományos, kardántengelyes megoldású, azaz nem épített be hátulra egy extra villanymotort, ahogy ez a legtöbb hibrid SUV-nál szokás.

A gyakorlatban nem lesz majd nagy különbség a hagyományos és a hibrid CR-V között, leszámítva a digitális műszeregységet, ahol persze zöldellnek a fák, és mindig tudja az ember, hogy épp most tölti az akkukat vagy épp meríti. Az akkucsomagot a csomagtartó padlója alá rejtették, így megszűnt az az elég nagy extra rekesz, ami itt volt a normál CR-V-kben. De ránézésre így is elég tisztességes a csomagtér mérete, pontos adat nincs a térfogatáról. A CR-V Hybrid első példányai 2019 elején érkeznek meg, árát még nem tartalmazza az aktuális árlista.

A Tesla standján már nem volt közelharc a Model 3 körül, bár az európai kivitellel kapcsolatban is a türelem a vásárló második legfontosabb erénye, a gazdagság után.

Az autók formájáról nemzeti konzultációt tartottak Vietnámban, hogy utána a Vinfast autók elavult technikával és hülye nevekkel megkezdjék világhódító útjukat. Stop BMW!



Forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/10/07/a_honda_is_rajott_mit_kell_tenni/

Totalcar

A Petrényi Család Honlapja

Ha tetszett, oszd meg ezt a cikket!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn