Mutatunk egy japán hiperautót, amiről vélhetően még sosem hallott

Mutatunk egy japán hiperautót, amiről vélhetően még sosem hallott

Ennek a különleges ékformájú sportkocsinak talán csak egyetlen hibája van. Hogy mindössze egyetlen példány készült belőle.

1976-ben egy japán designer, egy bizonyos Minoru Hayashi fejébe vette, hogy elkészíti az első japán szupersportkocsit. Az elhatározást tett követte, és 2 évvel később el is készült a mellékelt fotókon látható Dome Zero, melyet mi Los Angelesben a Petersen autómúzeumban jártunk körbe.

© László Ferenc

A 1978-as Genfi Autószalonon debütált különlegesség ékszerű formáját nem titkoltan olyan európai sportkocsik ihlették, mint amilyen például a Lancia Stratos Zero vagy a Lamborghini Countach. A 3,98 méter hosszú és 1,77 méter széles autó magassága nem éri el az 1 métert, a tömege pedig alig 920 kilogramm.

© László Ferenc

A hátsókerékhajtású Dome Zero középen elhelyezett motorja a Datsun 280Z-ből, illetve 280ZX-ből érkezett. A soros hathengeres Nissan L28E SOHC erőforrás 2,8 literes lökettérfogatból 145 lóerőt, illetve 226 Nm-t állít elő. Az ötfokozatú ZF kéziváltóval szerelt, elül 13, hátul 14 colos kerekű különlegesség teljesítmény/tömeg mutató tekintetében simán felveszi a versenyt a korabeli Porschékkal.

© László Ferenc

A Dome Zero közúti engedélyeztetése végül kudarcot vallott, ezért csak ez az egyetlen példány készült belőle. 1979-ben Dome Zero P2 néven látott napvilágot az utódmodell, de végül az sem került sorozatgyártásba.

© László Ferenc

 

© László Ferenc
© László Ferenc


Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20181103_mutatunk_egy_japan_hiperautot_amirol_velhetoen_meg_sosem_hallott_dome_zero_petersen#rss

hvg.hu

A Petrényi Család Honlapja

Ha tetszett, oszd meg ezt a cikket!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn