Egy új felfedezés mindent megváltoztathat arról, amit eddig az emberiségről tudtunk

Fotó: Hegedűs Bence, 4K Media Studio Hungary

Egy tudományos folyóirat szerint olyan emberelődre bukkanhattak a tudósok, amely eddig ismeretlen lehet /Illusztráció: Northfoto

Egy új genetikai elemzés szerint lehet egy olyan emberelőd, amely eddig ismeretlen volt az emberiség számára.

Egy tudományos folyóiratban, a Science Advences-ben nemrég megjelent egy elemzés, miszerint négy afrikai népcsoport olyan géneket hordoz, amely egy ismeretlen emberelődből származhat. Az ősi emberelődnek a neandervölgyiek, gyenyiszovaiak és a homo sapiens őseivel lehet közös felmenője.

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem tudósai nemrég egy számítógépes szimuláció segítségével hasonlították össze 405 nyugat -afrikai ember genomját a neandervölgyiével. A kutatók megvizsgálták a népcsoportok genomjainak modern és ősi szegmenseit is, és arra a következtetésre jutottak ,hogy a vizsgált népcsoportok 2-19 százaléknyi olyan gént hordoz, amely ismeretlen emberelődtől származik.

Azonban azt még eddig nem tudni, hogy biztosan ismeretlen emberelőd génjei bukkantak,egy olyanra, aminek a maradványait még nem tárták fel, vagy egy olyanra, amiről már tudhatunk. Az ismeretlen emberelőd valószínűleg akkor szakadt el a neandervölgyi, a gyenyiszovai és a modern ember őseitől, amikor még nem különült el teljesen ez a három csoport egymástól.

(infostart.hu)